III. Diagnostyka komputerowaBydgoszcz Toruń

Współczesne auta to zaawansowane systemy komputerowe. Dzięki profesjonalnej diagnostyce potrafimy odczytać, zrozumieć i rozwiązać większość problemów, zanim staną się poważne. Korzystamy z urządzeń na poziomie autoryzowanych serwisów oraz programów serwisowych marek takich jak Grupa VAG, Renault, BMW i Ford.

III.I. DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWABydgoszcz Toruń

– pełna analiza silnika i elektroniki

Diagnostyka komputerowa to odczyt i interpretacja danych ze sterowników takich jak ECU, skrzynia biegów, układ ABS, klimatyzacja czy systemy emisji spalin. Pracujemy na zaawansowanych urządzeniach Launch, Bosch KTS i Topdon, co pozwala na szybką i precyzyjną identyfikację usterek.

Szybka diagnoza

kompletny raport z testów sterowników

Sprzęt premium

Launch, Topdon, Bosch KTS

Wszystkie marki aut

diagnoza dla samochodów osobowych i dostawczych

Bez zgadywania

dokładne dane zamiast domysłów

Tak – wykonujemy diagnostykę większości aut osobowych i dostawczych. Obsługujemy pojazdy marek europejskich, amerykańskich i azjatyckich – zarówno nowe, jak i starsze.

Podłączamy profesjonalny tester (Launch, Topdon, Bosch KTS) do komputera auta, sprawdzamy aktywne i zapisane błędy, status czujników oraz pracę poszczególnych układów. Na tej podstawie oceniamy, co faktycznie powoduje problem.

Podstawowa diagnostyka kosztuje od 150 zł. W przypadku bardziej złożonych usterek koszt ustalany jest indywidualnie.

III.II. KASOWANIE BŁĘDÓW DTCBydgoszcz Toruń

– koniec z zapalonym check engine

Usuwamy nieaktualne lub przypadkowe błędy zapisane w ECU, które powodują świecenie się kontrolek i blokują funkcje auta. Zabieg ten nie wpływa na realne działanie pojazdu, ale przywraca komfort użytkowania.

Brak kontrolek

check engine znika po kasowaniu

Lepsze działanie systemów

niektóre funkcje wracają do działania

Bez ingerencji w silnik

tylko czyszczenie pamięci błędów



Tak – większość sterowników silnika obsługuje usuwanie wybranych błędów. Warunkiem jest wcześniejsza diagnostyka, która wykluczy fizyczne uszkodzenia.

Modyfikujemy oprogramowanie ECU, aby trwale wyłączyć wskazany błąd (np. czujnika, EGR, NOX), który powraca mimo naprawy lub nie wpływa na pracę auta. Dzięki temu unikamy trybu awaryjnego i zapalającej się kontrolki silnika.

Usunięcie jednego błędu DTC to koszt od 200 zł. Cena zależy od sterownika i liczby wyłączanych błędów.

III.III. DIAGNOSTYKA VAG / BMW / RENAULT / FORDBydgoszcz Toruń

– testy dostępne tylko w autoryzowanych serwisach

Dzięki specjalistycznym narzędziom (VCDS, ISTA, Inpa, Clip, Forscan) wykonujemy pogłębione testy marek, których elektronika wymaga dedykowanego oprogramowania. Oferujemy m.in. testy wtrysków, turbo, DPF i EGR.

Pełna zgodność z marką

diagnostyka jak w ASO

Testy komponentów

turbo, wtryski, zawory, czujniki

Odczyt parametrów live

monitoring w czasie rzeczywistym

Bezpośredni dostęp do funkcji serwisowych

np. resetów adaptacji, kalibracji

Tak – jeśli posiadasz auto z grupy VAG, Forda, BMW lub Renault, wykonamy pełną diagnostykę dedykowanym oprogramowaniem fabrycznym.

Używamy narzędzi takich jak:

VCDS (VW, Audi, Skoda, Seat)
Forscan (Ford)
INPA, ISTA (BMW)
Renolink, Clip (Renault)

Pozwala to na pełny podgląd sterowników, adaptacje, kodowanie i weryfikację parametrów rzeczywistych.

Diagnostyka dedykowana konkretnej marce kosztuje od 200 zł. Cena może wzrosnąć w przypadku kodowań lub adaptacji.

III.IV. ANALIZA DPF / EGR / ADBLUEBydgoszcz Toruń

– zanim usuniesz, sprawdź czy da się naprawić

Zanim zdecydujesz się na wyłączenie DPF, EGR lub AdBlue, wykonujemy szczegółową analizę ich pracy – sprawdzamy poziom zapchania filtra, historię regeneracji, ciśnienie różnicowe, błędy AdBlue i stan czujników NOx.

Weryfikacja stanu DPF

procent zapchania, ilość popiołu, przebieg wypaleń

Analiza układu AdBlue

czujniki NOx, zużycie, błędy SCR

Decyzja oparta na danych

czy warto naprawiać, czy lepiej wyłączyć

Tak – jeśli zauważasz spadek mocy, zwiększone spalanie, częste dopalanie lub zapaloną kontrolkę silnika, warto sprawdzić stan systemów odpowiedzialnych za emisje spalin.

Wykonujemy pomiar parametrów pracy układów oczyszczania spalin – w tym filtrów DPF/FAP, zaworu EGR, systemu AdBlue i czujników NOX. Sprawdzamy stan zapełnienia, liczbę dopaleń, błędy oraz możliwe przyczyny problemów.

Cena diagnostyki filtrów, EGR i AdBlue zaczyna się od 200 zł. Dokładna kwota zależy od zakresu pomiarów i liczby systemów poddanych analizie.

III.V. KODOWANIE I ADAPTACJE ECUBydgoszcz Toruń

– dostosowanie sterownika do zmian

Po wymianie części (np. turbo, DPF, czujników) lub wprowadzeniu modyfikacji (chiptuning, EKO OFF), konieczne są adaptacje i kodowania w sterowniku. Umożliwiamy też aktywację ukrytych funkcji fabrycznych.

Dopasowanie do nowych części

reset adaptacji, nauka czujników

Kodowanie funkcji komfortu

światła, zdalne zamykanie szyb itd.

Bez błędów po naprawie

brak kontrolek po tuningu lub serwisie

Profesjonalna konfiguracja sterowników

na poziomie ASO

Tak – jeśli była przeprowadzona modyfikacja mechaniczna lub programowa (np. chiptuning, usunięcie EGR/DPF), często konieczne jest ponowne zakodowanie funkcji w sterowniku.

Dostosowujemy parametry pracy sterownika silnika lub skrzyni biegów do aktualnych ustawień auta. Możemy aktywować lub dezaktywować konkretne funkcje, zresetować adaptacje lub zoptymalizować reakcję na modyfikacje.

Kodowanie i adaptacje kosztują od 300 zł. Ostateczna cena zależy od zakresu zmian i konkretnej marki auta.

III.I. DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWABydgoszcz Toruń

– pełna analiza silnika i elektroniki

Diagnostyka komputerowa to odczyt i interpretacja danych ze sterowników takich jak ECU, skrzynia biegów, układ ABS, klimatyzacja czy systemy emisji spalin. Pracujemy na zaawansowanych urządzeniach Launch, Bosch KTS i Topdon, co pozwala na szybką i precyzyjną identyfikację usterek.

Szybka diagnoza

kompletny raport z testów sterowników

Sprzęt premium

Launch, Topdon, Bosch KTS

Wszystkie marki aut

diagnoza dla samochodów osobowych i dostawczych

Bez zgadywania

dokładne dane zamiast domysłów

Tak – wykonujemy diagnostykę większości aut osobowych i dostawczych. Obsługujemy pojazdy marek europejskich, amerykańskich i azjatyckich – zarówno nowe, jak i starsze.

Podłączamy profesjonalny tester (Launch, Topdon, Bosch KTS) do komputera auta, sprawdzamy aktywne i zapisane błędy, status czujników oraz pracę poszczególnych układów. Na tej podstawie oceniamy, co faktycznie powoduje problem.

Podstawowa diagnostyka kosztuje od 150 zł. W przypadku bardziej złożonych usterek koszt ustalany jest indywidualnie.

III.II. KASOWANIE BŁĘDÓW DTCBydgoszcz Toruń

– koniec z zapalonym check engine

Usuwamy nieaktualne lub przypadkowe błędy zapisane w ECU, które powodują świecenie się kontrolek i blokują funkcje auta. Zabieg ten nie wpływa na realne działanie pojazdu, ale przywraca komfort użytkowania.

Brak kontrolek

check engine znika po kasowaniu

Lepsze działanie systemów

niektóre funkcje wracają do działania

Bez ingerencji w silnik

tylko czyszczenie pamięci błędów

Tak – większość sterowników silnika obsługuje usuwanie wybranych błędów. Warunkiem jest wcześniejsza diagnostyka, która wykluczy fizyczne uszkodzenia.

Modyfikujemy oprogramowanie ECU, aby trwale wyłączyć wskazany błąd (np. czujnika, EGR, NOX), który powraca mimo naprawy lub nie wpływa na pracę auta. Dzięki temu unikamy trybu awaryjnego i zapalającej się kontrolki silnika.

Usunięcie jednego błędu DTC to koszt od 200 zł. Cena zależy od sterownika i liczby wyłączanych błędów.

III.III. DIAGNOSTYKA VAG / BMW / RENAULT / FORDBydgoszcz Toruń

– testy dostępne tylko w autoryzowanych serwisach

Dzięki specjalistycznym narzędziom (VCDS, ISTA, Inpa, Clip, Forscan) wykonujemy pogłębione testy marek, których elektronika wymaga dedykowanego oprogramowania. Oferujemy m.in. testy wtrysków, turbo, DPF i EGR.

Pełna zgodność z marką

diagnostyka jak w ASO

Testy komponentów

turbo, wtryski, zawory, czujniki

Odczyt parametrów live

monitoring w czasie rzeczywistym

Bezpośredni dostęp do funkcji serwisowych

np. resetów adaptacji, kalibracji

Tak – jeśli posiadasz auto z grupy VAG, Forda, BMW lub Renault, wykonamy pełną diagnostykę dedykowanym oprogramowaniem fabrycznym.

Używamy narzędzi takich jak:

VCDS (VW, Audi, Skoda, Seat)
Forscan (Ford)
INPA, ISTA (BMW)
Renolink, Clip (Renault)

Pozwala to na pełny podgląd sterowników, adaptacje, kodowanie i weryfikację parametrów rzeczywistych.

Diagnostyka dedykowana konkretnej marce kosztuje od 200 zł. Cena może wzrosnąć w przypadku kodowań lub adaptacji.

III.IV. ANALIZA DPF / EGR / ADBLUEBydgoszcz Toruń

– zanim usuniesz, sprawdź czy da się naprawić

Zanim zdecydujesz się na wyłączenie DPF, EGR lub AdBlue, wykonujemy szczegółową analizę ich pracy – sprawdzamy poziom zapchania filtra, historię regeneracji, ciśnienie różnicowe, błędy AdBlue i stan czujników NOx.

Weryfikacja stanu DPF

procent zapchania, ilość popiołu, przebieg wypaleń

Analiza układu AdBlue

czujniki NOx, zużycie, błędy SCR

Decyzja oparta na danych

czy warto naprawiać, czy lepiej wyłączyć

Tak – jeśli zauważasz spadek mocy, zwiększone spalanie, częste dopalanie lub zapaloną kontrolkę silnika, warto sprawdzić stan systemów odpowiedzialnych za emisje spalin.

Wykonujemy pomiar parametrów pracy układów oczyszczania spalin – w tym filtrów DPF/FAP, zaworu EGR, systemu AdBlue i czujników NOX. Sprawdzamy stan zapełnienia, liczbę dopaleń, błędy oraz możliwe przyczyny problemów.

Cena diagnostyki filtrów, EGR i AdBlue zaczyna się od 200 zł. Dokładna kwota zależy od zakresu pomiarów i liczby systemów poddanych analizie.

Chiptuning wykonujemy głównie w samochodach z turbodoładowaniem (benzyna i diesel). Najczęściej tunigowane marki to:


BMW – 2.0d, 3.0d, 1.6T, 2.0T, M-Power


Audi, VW, Seat, Skoda (Grupa VAG) – 1.8T, 2.0TFSI, 3.0TDI


Mercedes – CDI 2.1, 2.7, 3.0, AMG


Ford – EcoBoost, TDCi


Opel – Turbo, CDTI (Astra, Insignia)


Renault, Peugeot, Citroën – dCi, HDi w autach osobowych i dostawczych

  1. Nie przekraczamy bezpiecznych parametrów, tuning jest dostosowany do kondycji silnika.

  2. Możemy przywrócić fabryczne ustawienia ECU, jeśli zajdzie taka potrzeba.

  3. W niektórych przypadkach może wpłynąć na gwarancję auta. Dlatego warto sprawdzić warunki producenta.

Toggle Content

III.V. KODOWANIE I ADAPTACJE ECUBydgoszcz Toruń

– dostosowanie sterownika do zmian

Po wymianie części (np. turbo, DPF, czujników) lub wprowadzeniu modyfikacji (chiptuning, EKO OFF), konieczne są adaptacje i kodowania w sterowniku. Umożliwiamy też aktywację ukrytych funkcji fabrycznych.

Dopasowanie do nowych części

reset adaptacji, nauka czujników

Kodowanie funkcji komfortu

światła, zdalne zamykanie szyb itd.

Bez błędów po naprawie

brak kontrolek po tuningu lub serwisie

Profesjonalna konfiguracja sterowników

na poziomie ASO

Tak – jeśli była przeprowadzona modyfikacja mechaniczna lub programowa (np. chiptuning, usunięcie EGR/DPF), często konieczne jest ponowne zakodowanie funkcji w sterowniku.

Dostosowujemy parametry pracy sterownika silnika lub skrzyni biegów do aktualnych ustawień auta. Możemy aktywować lub dezaktywować konkretne funkcje, zresetować adaptacje lub zoptymalizować reakcję na modyfikacje.

Kodowanie i adaptacje kosztują od 300 zł. Ostateczna cena zależy od zakresu zmian i konkretnej marki auta.